Leren van je logboek Deel 1 - Planning

 

Verken, herken en erken je grenzen

 

Om te voorkomen dat je logboek slechts als archiefvulling of als illustratie gaat dienen zet Frank Heldoorn de meerwaarde van een logboek nog eens op een rijtje.

Inmiddels is Frank Heldoorn de personal coach van 8 WTC leden, maar daarnaast veel mede WTC ge??nteresseerden.

 

De komende week zullen we het in 3 delen op de site publiceren.

 

Deel 1: Planning, Deel 2 Herstel, Deel 3 Dagboek.

 

Tekst: Frank Heldoorn

www.frankheldoorncoaching.nl

 

 

Planning

Het logboek is te gebruiken om je zorgvuldig gemaakte trainingsplanning bij te sturen of in geval van het ontbreken van een planning de invulling op korte termijn te ondersteunen.

De veel gebruikte definitie van trainen luidt: ?Het regelmatig systematisch toedienen van prikkels om de prestatie te verhogen?. Omdat het lichaam zich aanpast aan de geboden trainingsprikkels zal er voor een opbouw en voor variatie gezorgd moeten worden. Daarmee zorgen we dat het lichaam continu uit balans wordt gebracht en de herstelprocessen telkens weer worden gestimuleerd. Het logboek geeft je inzicht in het verloop en de haalbaarheid van je trainingsopbouw. Als je je fysieke grenzen bereikt hebt zul je je planning moeten bijstellen. Stug vasthouden aan de planning terwijl het lichaam schreeuwt om aanpassing zal averechts werken. Durf in te grijpen!!

Morgen op de site: Leren van je Logboek deel 2- Herstel.


Ogenblik a.u.b. ...